Wednesday, May 26, 2004

 

SOMEWHERE OUT THERE

很久以前的一部卡通--美國鼠譚
這是裡面我最愛的一首歌--SOMEWHERE OUT THERE
小時後看的 劇情已經忘的差不多了 但這首歌一直記得
不知道大家有沒有看過~

《歌詞中英對照》

SOMEWHERE OUT THERE
外面那裡的某一個地方
(Barry Mann, Cynthia Weil, and James Horner)

Somewhere out there beneath the pale moonlight
外面那裡的某一個地方 在那蒼白的月光下
Someone\'s thinking of me and loving me tonight
今晚有個人正在想念著我 愛著我
Somewhere out there someone\'s saying a prayer
外面那裡的某一個地方 有個人正在祈禱
That we\'ll find one another in that dream somewhere out there
但願我們會找到彼此 在外面某一個地方的美夢裡

And even though I know how very far apart we are
而即使我知道我們相隔多麼遙遠
It helps to think we might be wishin\' on the same bright star
想到我們或許\正在對著同一顆星星許\願 就可以讓我好過許\多
And when the night wind starts to sing a lonesome lullaby
而當夜風開始唱一首寂寞的搖籃曲
It helps to think we\'re sleeping underneath the same big sky
想到我們睡在同一片寬闊的天空下 就可以讓我好過許\多

Somewhere out there if love can see us through
外面那裡的某一個地方 如果愛可以讓我們堅強
Then we\'ll be together somewhere out there
那麼我們將會團聚 在外面那裡的某一個地方
Out where dreams come true
某一個夢想可以成真的地方

由 shumi 發表於 May 26, 2004 09:23 PM
迴響

能不能唱給我聽呢? ^^

Posted by: swanky 發表於 2004-05-26 11:59 PM

這部卡通不久前迪士尼有撥過
可能還會重播
我看ㄌ好幾遍

Posted by: albert 發表於 2004-09-04 03:09 PM

什么时候再听都是一首很好听很好听的歌,尤其是电影版的原曲。真的很感激一楼的shumi。Thank you!

Posted by: Pasu 發表於 2004-09-05 08:25 PM

我都好鍾意呢首歌~! 記得套卡通片係叫"老鼠也移民"~

Posted by: 招仔 發表於 2004-11-07 04:23 PM

我也喜欢这首歌,可是在哪里可以下载它的mp3呢?

Posted by: traycy 發表於 2005-03-21 12:50 PM

我也不知道呢~

Posted by: swanky 發表於 2005-03-21 06:54 PM

Comments: Post a Comment



<< Home